استانداریزد:فرهنگ دفاع مقدس باید در حوزه تعلیم و تربیت نقش پر رنگ تری پیدا کند


استاندار یزد با اشاره به غنی بودن فرهنگ دفاع مقدس در زمینه های تربیتی که بر گرفته از اسلام ناب محمدی و فرهنگ عاشوراست بر ضرورت توجه به این فرهنگ غنی در حوزه تعلیم و تربیت تاکید کرد.


 " محمد رضا فلاح زاده" روز چهارشنبه در ستاد برنامه ریزی سی و یکمین سالگشت هفته بزرگداشت دفاع مقدس استان یزد که با حضور اعضای این ستاد در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، گفت: وظیفه همه ما است که راه شهدا را ادامه داده و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن مردان خدایی فرهنگ دفاع مقدس را به نسل بعدی اتنقال دهیم.


وی با اشاره به رویدادهای مهمی که ماه شهریور در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به خود دیده است افزود: شهادت شهیدان اندرزگو، رجایی، باهنر، قدوسی و حضرت آیت الله مدنی و همچنین کشتار مردم تهران در میدان ژاله که بیداری همه جانبه مردم کشور در مقابل طاغوت و جرقه شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را به همراه داشت، در شهریور ماه رخ داده است.


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: لباس رزم سلحشوران دفاع مقدس لباس مردان خداست که شهدای والامقام با همان لباس هایی که در زیر خاک ها مدفون شدند در روز قیامت برخاسته و در صف یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار خواهند گرفت.


وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس در دل جامعه و در بین مردم ماندگار است و تا کنون هرکس که قصد جدا کردن این فرهنگ ناب از مردم کشور عزیزمان ایران را داشته، نابود شده است.


فلاح زاده تصریح کرد: مردان خدا در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، احیاگر فرهنگ آیات جهاد و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و نثار و فرهنگ سنت نبوی و اهل بیت علیهم السلام بوده اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شهدا با پشت پا زدن به دنیا، با خدا معامله کرده و علاوه بر فتح قله نور الهی به منبع فیض جهان هستی رسیدند.


عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در ازای ایثار شهدای گرانقدر بالاترین درجه بهشت و اختیار شفاعت 70 نفر از مومنان در روز قیامت را به آنان واگذار کرده است.


وی در ادامه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا را یکی از اصلی ترین وظایف نسبت به شهدا دانست.


فلاح زاده گفت: در شرایط کنونی که دشمن جنگ همه جانبه فرهنگی را برعلیه کشور به راه انداخته است باید با ترویج ارزش های دفاع مقدس در بین جوانان آنان را در مقابل نیش زهرآلود دشمنان در حوزه های فرهنگی واکسینه کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تجلیل از رزمندگان، جانبازان و خانواده های معزز شهدای جنگ تحمیلی در دوران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد.


استاندار یزد تبیین نقش اقشار مختلف بانوان، دانشجویان، بازاریان، روحانیون و… در دوران دفاع مقدس را از دستگاه های مربوطه خواستار شد و بر ماندگار ساختن خاطرات شهدا و زندگی نامه آن ها با بهره مندی از قالب های مختلف هنری و اطلاع رسانی تاکید کرد.


در این نشست برنامه های پیشنهادی سی و یکمین سالگشت هفته بزرگداشت دفاع مقدس استان یزد که توسط دستگاه های دولتی و اجرایی استان پیشنهاد شده بود مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا